مقالات واخبار

اولین سواری هوندا ناوی ۲۰۲۲

لبخند را بدون خندیدن احساس کنید

بررسی اولین سواری هوندا ناوی ۲۰۲۲

لبخند را بدون خندیدن احساس کنید

هوندا چند دهه است که عملاً مالک بازار موتورسیکلت‌های تفریحی با اندازه مینی است. در اواخر سال ۲۰۲۱، میمون، گروم، و سوپر توله به طور مداوم در همه نوع بازار فروش بسیار خوبی داشتند. اگردرساخت سفارشی هونداواردشوید همه چیز با هر سه این موتورسیکلت ها وحشی‌تر می‌شود، بدون اینکه به اسکوتر هوندا راکوس اشاره کنیم. استراژی مخفی هوندا مدت‌هاست که این بوده است: به طیف وسیعی از موتورسواران آنچه می‌خواهند بدهید.
 اگر می خواهید موتورسواران جدید و شاید حتی معمولی را به موتور سواری جذب کنید، باید آنها را در سلیقه ای که دارند ملاقات کنید. این دقیقاً نکته هوندا ناوی ۲۰۲۲ است. برای کسانی که موتورسواری بین‌المللی را دنبال می‌کنند، Navi چندین سال است که در هند، نپال، پرو و ​​جاهای دیگر فروخته می‌شود، اما سال ۲۰۲۲ اولین سال خود را در بازار آمریکا نشان می‌دهد. هدف Navi کاربردی بودن، سرگرمی، و مهمتر از همه، قابلیت دسترسی است. در حالی که مطمئناً فقط می‌توانید از چهار رنگ پیشنهادی این شرکت برای مدل سال ۲۰۲۲ برخوردارشوید، اما امکان سفارشی‌سازی در هر سطحی که سواران احساس راحتی می‌کنند نیز وجود دارد. رنگ‌ها و گرافیک‌ها، مانند انواع تغییرات مرتبط‌ تر، جالب هستند. اگر می‌خواهید سفارشی‌سازی کنید، Navi به‌عنوان یک بوم خالی در نظر گرفته شده است – و به دلایلی بیش از یک شباهت گذرا به خواهر یا برادر بزرگ‌ترش Grom دارد.

ارگونومی

 بیایید با بدیهی ترین مشخصه شروع کنیم. هوندا ناوی ۲۰۲۲ کوچک است، با فاصله بین دو محور ۵۰.۶ اینچ و ارتفاع صندلی ۳۰.۱ اینچ. رینگ ۲۷.۵ درجه و مسیر ۳.۲ اینچ است. وضعیت نشیمنگاه عمودی و آرام است، با گیره‌های پا در وسط قرار دارد که همه چیز را نسبتاً آرام و راحت در زین نگه می‌دارد. کنترل‌ها به راحتی در دسترس هستند، حتی اگر دست‌هایی دارید که کوچک هستند. سطوح راحتی، مثل همیشه، بر اساس ابعاد فردی سوارکار متفاوت خواهد بود. به‌عنوان یک راننده کوتاه قد با درز ۲۷ اینچی، سواری ناوی ۲۰۲۲ را بسیار آسان کرده است. سوارکاران قد بلندتر ممکن است احساس متفاوتی داشته باشند، به خصوص اگر قد شما درقسمت پاها بسیار بلند باشد. هوندا ناوی ۲۰۲۲ وزنی معادل ۲۳۶ پوند دارد که حرکت در اطراف، روی یا خارج از موتور را بسیار آسان می کند. اگر اصلاً از توانایی خود برای چرخاندن روان و مطمئن موتورسیکلت از خط کناری مطمئن نیستید، در حالی که واقعاً احساس می کنید روی موتورسیکلت نیستید، Navi این مشکل را برای شما برطرف خواهد کرد. من حتی آن را روی شن از کناره به اطراف هدایت می‌کردم، زیرا بسیار سبک و قابل مانور است. سواری با آن در حالی که روی زین هستید، معمولاً برای سوارکاران پا کوتاه مانند من دشوار است، برای من نیز مانند نسیمی بود.

نیروی موتور

 از یک موتور ۱۰۹ سی سی هوا خنک، چهار زمانه، کاربراتوری، بادامک بالای سر، دو سوپاپ، موتور تک سیلندر متصل به یک گیربکس پیوسته متغیر نیروتولیدمی شود. درست فهمیدید این موتوریک پیشرانه اسکوتر است. در واقع، این همان پیشرانه اسکوتر هوندا است که در Activa یافت می شود. این بدان معناست که، در میان سایرقطعات، کلاچ وجود ندارد – فقط اهرم گازرابچرخانید و بروید. با این حال، برخلاف اکثر اسکوترهای مدرن، این به این معنی نیست که اهرم کوتاه روی فرمان چپ یک ترمز متصل است. در عوض، ترمز دستی است که نمی‌خواهید تصادفاً آن را بگیرید. یک سوئیچ کوچک دستی وجود دارد که می‌توانید آن را در کنار آن اهرم بچرخانید و آن را به جلوتر بچسبانید—در واقع آن را دور از دسترس آسان (و تصادفی) قرار دهید. مخزن سوخت ۰.۹ گالن کوچک ظرفیت دارد و هوندا ادعا می کند که مصرف سوخت حدود ۱۱۰ مایل بر گالن را ارائه می دهد. ادعاهای معمول در مورد مسافت پیموده شده که بر اساس نحوه سوار شدن شما در اسکوتر متفاوت است (با یا بدون مسافر، فشار دادن مدام دریچه گاز کاملا باز و غیره) همچنان اعمال می شود.

شاسی

سیستم تعلیق Navi جدید شامل یک دوشاخه ۲۶.۸ میلی‌متری تلسکوپی معکوس جلو با ۳.۵ اینچ مسیر و مونوشوک عقب با ۲.۷۶ اینچ صفر است. هر دو چرخ جلو و عقب (به ترتیب یک چرخ ۱۲ و ۱۰ اینچی) دارای ترمز درام هستند. در اینجا نمونه دیگری وجود دارد که در آن Navi تفاوت بین miniMOTO و اسکوتر را تقسیم می کند: ترمز عقب (مانند آنچه هست) در واقع توسط پدال پای عقب فعال می شود. برای کسانی که با اسکوترهای مدرن آشنا نیستند، اصلاً اینطور نیست.
 بنابراین، ترمزهای درام ناوی چگونه کار می کنند؟ خوب، آنها قطعاً شما را با یک سکه متوقف نمی‌کنند، مانند مجموعه‌ای از ترمزهای دیسکی که به خوبی مرتب شده‌اند (حتی یک راه‌اندازی تک‌دیسکی که به خوبی تنظیم شده است). با این حال، حداقل در اولین سواری، مطمئناً قابل اطمینان هستند. واضح است که در این مرحله نمی‌توانم هیچ مشاهدات طولانی‌مدتی در مورد آنها انجام دهم، اما آنها برای وظیفه‌ای که در زمان کوتاهی که با ناوی داشتم، کافی به نظر می‌رسیدند. برای سوارکاران جدید، تصور می‌کنم اگر مجبور شوید با یک دست ترمز جلو را بگیرید، کاملاً راحت هستند. در اکثر موتورسیکلت های مدرن با ترمز دیسکی، این می تواند یک ایراد باشد. با این حال، در Navi، ترمزکردن از این طریق بسیار دشوارتر است.

مزایای جانبی

 یکی از بزرگترین نقاط فروش اسکوترها نه تنها مصرف سوخت، راحتی، سهولت استفاده و ضریب امنیت بالای آنهاست، بلکه فضای اشغال شده بسیار کاربردی آنها نیز هست. منظورم این است که من به طور منظم از ماکسی اسکوتر شخصی خودم به عنوان خواربارفروش استفاده می کنم. اگرچه موتور ورزشی نیست، اما مطمئناً بردن آن به فروشگاه از یک ماشین لذت‌بخش‌تر است.
 شکل ظاهری ناوی چگونه است؟ یک صندوقچه قابل قفل وجود دارد که در ربع پایین سمت چپ جلوی اسکوتر قرار دارد. برای یک کلاه ایمنی تمام صورت به اندازه کافی بزرگ نیست، اما به راحتی وسایل کوچکتری مانند بطری آب، خوراکی‌ها، یا نینتندو سوییچ شما را در زمانی که برای به‌روزرسانی بعدی Animal Crossing کاهش می‌یابد و به زمان سرگرمی نیاز دارید، در خود جای می‌دهد. هوندا پیشنهاد می‌کند که ممکن است یک کت یا کتاب‌های درسی مناسب باشد. اضافه می‌کنم که کتاب‌های درسی کوچک‌تر ممکن است کارساز باشند، اما شیمی غول‌پیکر یا غذاهای آشپزی احتمالاً جواب نمی‌دهند. من پرسیدم که آیا صندوقچه ضد آب است یا خیر، و یکی از نمایندگان هوندا به من گفت که به اندازه کافی در برابر آب مقاوم است تا از وسایل شما در باران محافظت کند، اما او توصیه نمی‌کند که در آب ایستاده سوار شوید. اگرمنصفانه توجه کنیم جالب اینجاست که هوندا ناوی ۲۰۲۲ علاوه بر کاربراتوری بودن و ترمزهای درام در سال ۲۰۲۱، علاوه بر استارت برقی، یک کیک استارت نیز دارد. این بدان معناست که در صورتی که نمی‌توانید برق را در جایی برای شارژپیداکنید، ممکن است لزوماً مجبور نباشید برای کمک تماس بگیرید. از آنجایی که هوندا این موتورسیکلت را مستقیماً به سمت دانش‌آموزان و سوارکاران جوان‌تری که ممکن است با شروع کار آشنا نباشند، هدف می‌گیرد، مشخص نیست که چقدر مفید خواهد بود. با این حال، این یک گزینه است.

نتیجه‌گیری

 هوندا ناوی ۲۰۲۲ یک miniMOTO کوچک سرگرم‌کننده، زیرک، بدون پیچیدگی، بی‌زحمت و شایان‌ستیز است. برای سوارکاران جدید، بازگشتی و معمولی به طور یکسان مناسب است. قیمت ۱۸۰۷ دلاری MSRP هوندا در بازار آمریکا را نمی توان نادیده گرفت. چه بودجه‌ای ندارید، چه ترجیح می‌دهید پول اضافی موتورتان را برای تغییر موتورسیکلت جدیدتان به جیب نگه دارید، قیمت Grom 2022 از ۳۳۹۹ دلار شروع می‌شود. حتی Ruckus 2022 از ۲۷۹۹ دلار شروع می شود، که باعث می شود Navi تقریباً ۱۰۰۰ دلار ارزان تر باشد. همچنین اگر می‌خواهید روی موتور خود آچار بزنید (یا یاد بگیرید که آچار بکشید) در سال ۲۰۲۱ به نفع موتور کاربراتوری خود نیز دلیل قانع کننده ای دارید. از آنجایی که موتورسیکلت های مدرن بیشتر و بیشتر به استفاده از رایانه های فروشنده برای تشخیص عیوب نیاز دارند، این نوع سادگی مکانیکی نسبی مانند گذشته رایج نیست. اگر در دنیای موتورسیکلت ها تازه کار هستید و می‌خواهید بدون غواصی در موتورسیکلت های دست دوم، درک عملی بهتری از نحوه عملکرد آن‌ها به دست آورید، این می‌تواند فرصتی عالی باشد. تا زمانی که انتظارات شما مطابق با آنچه Navi برای آن ساخته شده است باشد – و فکر نمی‌کنید به این زودی در پیست RC213V سواری بگیرید – در اینجا می‌توانید سرگرمی زیادی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *