مقالات واخبار

محصول جدید Yamaha Tenere 700 Raid inbound

موتور Yamaha Tenere 700

Yamaha Ténéré ۷۰۰ Raid inbound

تصاویر ثبت اختراع جدید تایید می‌کنند که نمونه اولیه Ténéré ۷۰۰ Raid که یاماها در نمایشگاه EICMA در میلان در نوامبر گذشته معرفی کرد، در آستانه تولید است.

تولید Yamaha Ténéré ۷۰۰ Raid inbound تا حدودی تحت الشعاع سایر تولید‌های جدید Yamaha قرار گرفت و با قطعات مخصوص مسابقه ای ‌بازار تکمیل شد، سؤالاتی درذهن طرفداران یاماها ایجادکردکه آیا یک مدل تولیدی را پیش‌نمایش ‌کرده است یا صرفاً تصویری از پتانسیل رقابتی آخرین Ténéré داده است.

بررسی مشخصات

Ténéré ۷۰۰ Raid یک مدل نمایشگاهی خواهد بود که در کنار Ténéré معمولی قرار می گیرد همانطور که BMW F850 GS Adventure به عنوان جایگزینی برای GS پایه فروخته می شود.

طراحی ظاهری Yamaha Tenere 700

تغییرات جدید یاماها که در کنار سایر مدل های جدید این شرکت برای سال ۲۰۲۲ ثبت شده است، نشان می دهد که Ténéré Raid بااین مشخصات چگونه تولید خواهد شد و ظاهر رقابتی نمونه اولیه را کنار

گذاشته تا تمرکز بر روی بدنه جدید با ظرفیت سوخت بسیار افزایش یافته باشد.

استوک Ténéré ۷۰۰ در حال حاضر دارای ۱۶ لیتر سوخت است که علیرغم صرفه اقتصادی چشمگیر، بردی کمتر از ۲۰۰ مایل را در استفاده معمولی ارائه می دهد.

در مقابل، Raid دارای یک مخزن بزرگ جدیدکامل با درپوش‌های دوقلو است، و حتی با وجود اینکه از مخزن ذخیره اضافی روی صندلی که در نمونه اولیه Raid سال گذشته استفاده شده بود، چشم پوشی می‌کند، به نظر می‌رسد که ظرفیت رقابت با BMW F850 GS Adventure را دارد. ۲۳ لیتر، برد سوخت را بسیار نزدیکتر به مصرف در ۳۰۰ مایل می کند.

ما هنوز هیچ مشخصات رسمی برای Ténéré ۷۰۰ Raid نداریم، اما موتورسیکلت تولیدی مشابه نسخه نمایشی را نداردچون شاسی از استوک Ténéré ۷۰۰، دارای چنگال ها، ترمزها و چرخ های یکسان است.

نگاه دقیق یک مخزن جدید را نشان می دهد، و یک دمپر فرمان در بالای آن مخزن جدید وجود دارد که نشان دهنده ارتقاء نسبت به مدل پایه است این میزان تغییراز دستاوردهای مدل جدید باشد.

پیشرانه نیز پیشرفت داشته و اگزوز بدون تغییر باقی مانده است اوج قدرت ۷۲ اسب بخاری آن افزایش زیادی ندارد.

از نظر ظاهری، مخزن جدید منجر به تغییرات عمده در بدنه می شود. کناره‌ها علاوه بر پهن‌تر بودن، بسیار پایین‌تر از قبل کشیده می‌شوند و تقریباً با صفحه‌ای جدید زیر موتور روبرو می‌شوند که ظاهر بسیار ظریف‌تری نسبت به نسخه نمایشی سال گذشته دارد. حفاظت بدنی با پایه های تصادفی که در کناره‌ها تعبیه شده و به قاب پیچ شده است گسترش می‌یابد.

چراغ جلو در زیر صفحه نمایش بلندتر و بین بادگیرهای شفاف تر و پهن تر قرار می گیرد. عقب موتورسیکلت، صندلی بیشتر از پشت مخزن گسترش می یابد در حالی که جا پایی ها در خارج از بدنه پهن تر و دندانه دار دیده می شوند. گلگیر جلوکه به سبک موتورکراس بود دیگر از بین رفته است.

به نظر می رسد در داخل کابین، ابزارهای جدید به کاررفته است، صفحه نمایش بزرگ TFT، کنترل های نوار از جدیدترین MT-10 با سوئیچ های کروز کنترل در سمت چپ و یک اهرم شست منو در سمت راست تایید می کند که Raid دارای قطعات فنی بیشتری نسبت به پایه Ténéré است.

یاماها از یک مفهوم رادیکال متمرکز بر آفرود بر اساس Ténéré ۷۰۰ پرطرفدار پرده برداری کرده است که به گفته آنها “فقط آغاز است”.

Ténéré ۷۰۰ به لطف ترکیبی از موتور جذاب، مشخصات مناسب و قیمت رقابتی، یک موتورسیکلت فوق العاده موفق برای یاماها بوده است. از زمانی که رونمایی شد، برخی از موتورسواران Ténéré ۷۰۰ را به مکان‌هایی برده‌اند که ما اطمینان داریم یاماها هرگز تصور نمی‌کرده باشد، از جمله ورود Pol Tarrés به رویداد دشوار خارج از جاده Red Bull Romaniacs.

یاماها با الهام از Tarrés و دیگران، یک مفهوم افراطی تر و متمرکز بر خارج از جاده ساخته است که برای پیشرفت در مکانی طراحی شده است که نام موتورسیکلت را به آن داده است.

مسلماً بزرگترین دستاوردها در بخش سیستم تعلیق بوده است، زیرا اقلام موجود در جلو و عقب با واحدهای Kayaba جایگزین شده اند. اینها نه تنها قابلیت تنظیم را افزایش می‌دهند، بلکه ۶۰ میلی‌متر تعلیق اضافی را در هر دو طرف به ارمغان می‌آورند و آن را تا ۲۷۰ میلی‌متر جلو و ۲۶۰ میلی‌متر در عقب افزایش می‌دهند. چنگال ها و شوک اکنون به ترتیب در یوغ ها و اتصالات سفارشی قرار می گیرند.

یاماها برای روبروشدن با واقعیت‌های سخت صحرا، کارهایی از جمله جعبه هوا و فیلتر جدید، رادیاتور بزرگ با فن‌های دوقلو و اضافه کردن یک خنک‌کننده روغن روی موتور اضافه کرده است. در داخل یک کلاچ سنگین Rekluse وجود دارد که پشت یک کلاچ دو تکه قرار دارد در حالی که پمپ آب نیز محفظه جدیدی دارد. موتور در نمونه اولیه از یک ECU GYTR نیرو می گیرد و طبیعتاً یک لوله تیتانیومی کامل Akrapovic دارد.

چرخ‌ها نیز از رفتار آفرود از جمله سوئیچ به یک دیسک در جلو، همراه با یک دیسک بزرگ در عقب همراه با لنت‌های مسابقه ای تجهیزشده اند. سیلندرهای اصلی و شیلنگ‌ها مخفی شده‌اند، در حالی که لبه عقب اکنون باریک‌تر است و مطابق با استاندارد ۱۴۰ است.

برای ظاهر کاملاً رالی، این موتورسیکلت همچنین دارای دو مخزن سوخت در جلو و عقب، یک صفحه نمایش رالی، صفحه فیبر کربنی، صندلی رالی، یک دمپر فرمان Scotts و یک تجهیزات ناوبری کامل از RNS دارد.

یاماها می گوید که این موتورسیکلت به زودی “مسابقه ای برای افق آینده” خواهد شد، بنابراین ما فکر می کنیم که می توانیم تصور کنیم که این موتورسیکلت در مسابقات سال ۲۰۲۲ ظاهرخواهدشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.