مقالات واخبار

بررسی ۱۰ مینی موتور عالی در بازار امروز

مینی موتور عالی در بازار امروز

مینی موتورها برای بسیاری از مردم معنای زیادی دارند. برای برخی، آنها نمایانگر یک خاطره نوستالژیک هستند که درست به روزهایی که برای اولین بار سوارکاری را شروع کردند، منتهی می شود. بسته به اینکه در کجای جهان زندگی می‌کنید، و نحوه ساختار صدور گواهینامه موتورسیکلت، می‌تواند نوعی موتورسیکلت روزمره باشد که شما و هرکسی برای رفت و آمد از آن استفاده می‌کنید. موتورسیکلت هایی که ممکن است کوچک باشند و به خصوص جذاب نباشند، اما شما آنها را دوست دارید زیرا آنها کار خود را به خوبی انجام می دهند و شما را به جایی که باید بروید می رسانند. ما به عنوان موتورسوار، ممکن است در بسیاری از موارد با هم اختلاف نظر داشته باشیم – اما تنها چیزی که همه موتورسواران تمایل دارند بداننداین است که چگونه می توانیم موتورسیکلت هایی که دوست داریم را به دست بیاوریم.

عشق موتوری، مانند انواع دیگر عشق، همیشه منطقی نیست. می دانید انتخاب باشوروهیجان یک موتورسوار در تصمیم خرید موتورسیکلت، یک عشق واقعی دیگری است؟ خلاصه در اینجا موتورسیکلت های کمتر از ۲۵۰ سی‌سی (یا معادل آن) وجوددارد، در این مقاله یک لیست مختصر و خلاصه از موتورسیکلت‌های بزرگ با حجم کم معرفی شده است که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ تهیه کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که همه موتورسیکلت‌ها در همه مناطق موجود نیستند. همه مشخصات از سازنده های این موتورسیکلت ها گرفته شده است، در صورت وجود مغایرت وعدم احراز مشخصات ذکر شده در لیست ما آنها را درج نکرده ایم.

Honda Grom

برای چند سال، هوندا گروم(Honda Grom) به عنوان MSX125 در بازارهای خارج از ایالات متحده فروخته می شد، با این حال، با جدیدترین نسخه در سال ۲۰۲۱ (که به عنوان مدل ۲۰۲۲ در ایالات متحده فروخته شد)، هوندا تصمیم گرفت دیگر با موج علاقه مندان مخالفت نکند. اکنون به طور جهانی Grom نامیده می شود.

چه چیزی می توانیم در مورد این پسر کوچک بگوییم که قبلاً گفته نشده است؟ این مدل عمدتاً سبک خاص خود را دارد – اگرچه هوندا هنگام تهیه طرح اولیه Navi به وضوح بیان کرده است که نشانه های طراحی مشخصی را از خواهر و برادر بزرگترش، Grom گرفته است. مردم دوست دارند آن را سفارشی سازی کنند، و اگر نمی توانید در Grom ازاین مدل لذت ببرید، احتمالاً نباید موتورسواری کنید با عرض پوزش، ما قوانین را تعیین نمی کنیم.

موتور: ۱۲۳.۹ سی سی تک سیلندر هوا خنک

وزن پایین: ۱۰۳ کیلوگرم یا ۲۲۷ پوند

قیمت: ۳۳۹۹ دلار

Honda Monkey

ظاهر هوندا میمون(Honda Monkey) نیازی به معرفی ندارد. به هر حال، دلیلی وجود دارد که مترادف قابل قبولی برای مینی موتور «هوندا میمون»شده است. با پیدایش این ژانر در دهه ۱۹۷۰، هوندا به معدن طلای بسیار خاصی در این طراحی دست برد و نمادی از استایل موتور برای اعصار مختلف ایجاد کرد. مطمئناً، ممکن است انواع مختلفی وجود داشته باشد – اما در قلب شما، فقط یک میمون وجود داردوآن Honda Monkeyاست. در دنیایی که همه اشیای قدیمی دوباره با نظمی تقریباً شبیه به ساعت جدیدوبه روز است، جذابیت‌های میمون واقعاً آرامش‌بخش است.

موتور: ۱۲۴.۹ سی سی تک سیلندر هوا خنک

وزن: ۲۳۱ پوند

قیمت: ۴۱۹۹ دلار

Honda Super Cub C125

جدیدترین نسخه از پرفروش ترین موتورسیکلت دنیای موتورهای کوچک، قابل دسترس، کاربردی و بسیار دوستانه(هونداسوپرکاپ۱۲۵) است. کدام موتورسیکلت دیگر در هر مدل دارای چنین پایگاهی از طرفداران اختصاصی است که حتی یک نفر در مورد آن یک کتاب کمیک ساخته و منتشر کرده است که بعداً به یک مجموعه انیمیشن تبدیل شد؟ حتی Vespa هم نمی تواند این ادعای خاص را داشته باشد.

موتور: ۱۲۴ سی سی تک سیلندر هوا خنک

وزن: ۲۳۸ پوند

قیمت: ۳۷۹۹ دلار

Honda Trail125

در دهه ۱۹۷۰، موتورسیکلت های تریل کوچک هوندا برای اولین بار به جنگل ها و قلب های آمریکا راه یافتند. سال‌ها برای پر کردن این جایگاه خاص بدون مینی موتورگذشت، اما در نهایت – دوباره مینی موتوربرگشت. البته، اگر «Trail» را در یک نام مدل قرار دهید، می‌دانید که سوارکاران می‌خواهند قابلیت‌های آن را آزمایش کنند. همانطور که احتمالاً بیشتر انتظار می رود، این مدل موتورسیکلت ماجراجویی جاده های ناهموار نیست – اما افتخاردارد که شما را به ماجراجویی های کمپینگ آخر هفته زیادی ببرد و سپس همراه مطمئنی برای شما در این سفر باشد. اکثر موتورسیکلت های باکاربرد رفت و آمد نمی توانند هر دومنظور را برآورده کنندبه همین دلیل مطمئناً این مدل متمایز است.

موتور: ۱۲۴.۹ سی سی تک سیلندر هوا خنک

وزن پایین: ۲۵۹ پوند

قیمت: ۳۸۹۹ دلار

Cake Kalk&

این موتورهمراه برقی دارای زبان طراحی منحصر به فرد و متقارن است. به دلیل این که موتور برقی ست، وزن سبک و اندازه کوچک آن ایجاب می کند که اگر نمی‌خواهید آن را بیرون پارک کنید، می‌توانید آن را با خود به داخل ساختمان ببرید. نکته مهم، این است که دارای یک باتری قابل جابجایی است که می تواند به راحتی جدا از موتور شارژ شود – و وزن آن ۳۷ پوند است، بنابراین حمل و نقل آن کاملاً راحت وآسان است. اگر مجبور باشید تعداد قابل توجهی از پله ها را با باتری بالا بروید، می تواند ورزش محسوب شود.

موتور: موتور آهنربای دائم داخلی که ۱۰ کیلووات (۱۳.۵ اسب بخار) و گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر (۱۸۵.۹ پوند فوت) در چرخ عقب تولید می کند.

باتری و شارژ: ۵۰ Ah

برد: ۵۳.۵ مایل ترکیبی

حداکثر سرعت: بیش از ۵۶ مایل در ساعت

وزن: ۱۷۴ پوند شامل باتری

قیمت: ۱۴۰۰۰ دلار

Kawasaki Z125 Pro

طراحی کاوازاکی در دهه ۲۰۲۰ به طور فزاینده‌ای روزبه روز رشد کرده است، چه بدون تزئین وبی رنگ و چه با رنگ – و Z125 Pro نیز از این قاعده رشد مستثنی نیست.

رنگ‌بندی ۲۰۲۲بارنگ مروارید رباتیک سفید و آب نباتی پلاسما، عملاً با استایل خود فریاد می‌زند “ظاهر فوقالعاده ‌تغییر یافته” و این قبل از آن است که حتی نام‌های آن رنگ‌ها را شنیده باشید. آیا کاوازاکی آن انتخاب ها را عمدا انجام داده است؟ فقط بخش طراحی با اطمینان می داند. این نمونه خوبی است از یک موتورسیکلت کوچک که لزوماً تصویری چشم نوازش دارد. اگر این مدل همان چیزی است که به دنبال آن هستید، پس می تواند مینی موتوری برای انتخاب شما باشد.

موتور: ۱۲۵ سی سی تک سیلندر هوا خنک

وزن: ۲۲۴.۸ پوند

قیمت: ۳۳۹۹ دلار

Yamaha MT125 (non-U.S. model)

اگر مدل حاضر یاماها از خانواده MT را دوست دارید، ومی خواهید آن را دریک مدل محدودکنید، پس MT125 باید انتخاب شما باشداگر دردسترس شما ست. رنگ بندی طوفانی فیروزه ای ۲۰۲۲ بسیار منحصربه فرد است رنگ آبی مدل پتروناس را در ذهن تداعی می کند. آیا این می تواند دورترین ذهنیت از پتروناس FP1 برای ماباشد؟ شاید، اما از آنجایی که شما هر یک از این موتورسیکلت ها را به دلایل کاملا متفاوتی سوار می شوید، دقیقاً در رقابت ومغایرت با یکدیگر نیستند.

موتور: ۱۲۴ سی‌سی تک سیلندر خنک‌شونده با مایع

وزن: ۱۴۲ کیلوگرم یا ۳۱۳ پوند

قیمت: ۴۷۰۰ پوند یا حدود ۶۳۶۰ دلار

KTM 125 Duke (non-U.S. model)

ظاهر یک موتورسیکلت و احساسات شخصی شما در مورد آن همیشه مهم است، اما احتمالاً بیشتر از گزینه های ظاهری مشخصه های مهمی مدنظرشماست. گفتنی است، شما یا از طراحی های KTM Duke لذت می برید یا نه. اگر ازطراحی ظاهری آن لذت می برید، پس ایده یک دوک اعیانی مینی سایز – که اتفاقاً KTM در مواد بازاریابی خود از آن با عنوان “Spawn of the Beast” یاد می‌کند – می‌تواند بسیار جذاب باشد تا سطحی که اندازه آن را به چالش بکشد(زیبایی ظاهری آن مینی سایز بودنش را به چشم نمی آورد).

موتور: ۱۲۴.۷۱ سی سی تک سیلندر خنک کننده مایع

وزن خشک: ۱۴۱.۴ کیلوگرم یا حدود ۳۱۱.۷ پوند

قیمت: ۱.۶۹ روپیه لاخ یا حدود ۲۲۶۰ دلار

Aprilia RS125 (non-U.S. model)

اگر به دنبال ظاهر آپریلیا RSV در یک موتورسیکلت مینی ۱۲۵ سی سی هستید، تنها یک پاسخ برای شما وجود دارد. خوشبختانه، این مدل یک مینی حیرت‌انگیز با نوع سبک اسپرتی است که فقط Noale می‌تواند ارائه دهد. این موتورمدرک زنده ای است که وقتی اینقدر خوب وزیبا دیده می شوید، لازم نیست قدرت موتورمهم باشد.

موتور: ۱۲۴.۲ سی سی تک سیلندر با مایع خنک کننده

وزن پایین: ۱۴۴ کیلوگرم یا ۳۱۷.۴ پوند

قیمت: ۴۶۰۰ پوند یا حدود ۶۲۲۶ دلار

Husqvarna Svartpilen 125 (non-U.S. model)

خانواده Svartpilen باطراحی وخطوط ظریف، مدرن و مینیاتوری مشخص وتعریف می شود، و Husqvarna Svartpilen 125 مطمئناً این روندوساختار را کاهش نمی دهد. رنگ دودی تیره و رنگ برنز مات با سطوح و زوایای موجود به‌ویژه در این طرح  خوب به نظر می‌رسد و فوراً آن را از طرح‌های نوستالژی‌آمیز ویکپارچه مدرن موجود جدا می‌کند. تقریباً با همه مدل های دیگر متفاوت است – حتی پسر عموی نزدیک خانواده پیرر آن، KTM Duke 125.

موتور: تک سیلندر ۱۲۵ سی سی با مایع خنک کننده

وزن خشک: ۱۴۶ کیلوگرم یا حدود ۳۲۱.۹ پوند

قیمت: ۴۴۹۹ پوند یا حدود ۶۰۹۰ دلار

Forever Winner: Honda Motocompo

آیا سایر موتورسیکلت های موجود در این لیست می توانند تا شوند و در صندوق عقب یک ماشین سواری معمولی جا شوند؟ منظورما کامیون ها یا SUV ها نیست، بلکه اتومبیل های معمولی منظورماست.مدتها قبل از اینکه تصویرکلی وسایل نقلیه ازآخرین مایل به یک ظاهردیگر تبدیل شود، موتوکامپو بسیار جلوتر از این انحنای رشد بود. دلیلی خاصی وجود دارد که علاقه مندان سال هاست هوندا را به عنوان یک مینی موتور الکتریکی حفظ کرده اند. حتی تا سال ۲۰۲۱، می‌توانید ببینید که چقدر طراحی آن در خلاقیت‌های مدرن مانند مفهوم موتورسیکلت ICOMA Tatamel باقی مانده است.

موتور: ۴۹ سی سی تک سیلندر دو زمانه

وزن پایین: ۴۵ کیلوگرم یا حدود ۹۹ پوند

قیمت: نسخه‌های جدید دیگر موجود نیستند، اما اگر این نسخه بسیار زیباموجود باشد، قیمت آن تقریباً به اندازه یک کیک است.

انتخاب شماچیست؟

مینی موتور مورد علاقه شما در سال ۲۰۲۲ چیست؟ باتوجه به جایی که در آن زندگی می کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد بنابراین اگر مدل موردعلاقه شما در اینجا فهرست نشده است، در نظرات به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *