در ۱۵ مارس ۱۹۲۱، کارلو گوزی و جورجیو پارودی “Società Anonima Moto Guzzi” را برای “ساخت و فروش موتور سیکلت و هر فعالیت دیگری مرتبط با صنعت فلزکاری” تأسیس کردند. این شرکت بعداً نام Moto Guzzi را به خود گرفت. و به شکلگیری تاریخ موتورسواری و حملونقل کمک کرد. امروز، ما اغلب گوزیها را با سبک قدیمی می شناسیم. با این حال، برند ماندلو دل لاریو زمانی به پیشرفت خوبی درزمینه موتورسیکلت رسید. اولین کارگاه مرکزی موتور سیکلت را با موتور V8 و تونل بادتوسعه داد.از موتورهای مسابقه گرفته تا ناوگان پلیس، از ایتالیا تا کالیفرنیا، تاریخ پرشده است از طیف وسیعی که موتورسواری Moto Guzzi را در بر میگیرد. به مناسبت صدمین سالگرد آن، نگاهی به مدلهایی میاندازیم که Moto Guzzi و مسیر موتورسواری را برای همیشه تغییر داد.
motoguzzi-normale-500
اگرچه Moto Guzzi درآن روزها به دلیل V-twin طولی خود شناخته می شود، اولین موتور این شرکت یک موتور تک سیلندرافقی بود. پیکربندی موتور در واقع به مدت ۴۵ سال بر محدوده برند تسلط داشت و Normale 500 اولین نمونه بود. Normale با یک موتور ۴۹۸ سی سی چهار زمانه و خنک کننده هوا در قلب خود، ۸.۵ اسب بخار قدرت داشت. دوشاخه مستقیم جلو و انتهای سفت عقب مانند قاب دو گهواره معمولی روز بودند. گیربکس سه سرعته نیز دارای شیفتر دستی بود. با ۲۸۶ پوند و حداکثر سرعت ۵۳ مایل در ساعت، Normale دقیقاً همین بود، اما راه را برای ماجراهای جدید خارق العاده ای هموار کرد.